Wednesday, January 26, 2022

Exempel uppsats för rogerian argument

Exempel uppsats för rogerian argument



Kreditkort — Argumenterande uppsatssidor: 4 sidor, exempel uppsats för Rogerian argument. Visa förståelse för opposition a. Även när en grundskoleelever barn är ibland... Rogerianskt argument: är SATs föråldrade? I de fallen riskerade pitbullar sina liv. Introduktion Hund anses vara en av de mest intelligenta varelserna i världen. Våra professionella skribenter skriver gärna ditt papper från grunden.





Postnavigering



Den här sidan presenteras av OWL vid Purdue University. Exempel uppsats för rogerian argument Om du skriver ut den här sidan måste du inkludera hela det juridiska meddelandet. Alla rättigheter förbehållna, exempel uppsats för Rogerian argument. Detta material får inte publiceras, reproduceras, exempel uppsats för Rogerian argument, sända, skriva om eller omdistribueras utan tillstånd. Användning av denna webbplats innebär att du accepterar våra villkor för rättvis användning. Det Rogerianska argumentet eller den Rogerianska retoriken är en form av argumenterande resonemang som syftar till att etablera en mellanväg mellan parter med motsatta åsikter eller mål.


Till exempel, om du ville se en komedi och din vän ville se en romans, exempel uppsats för Rogerian argument, exempel uppsats för Rogerian argument kan kompromissa genom att erbjuda dig att titta på en rom-com, exempel uppsats för Rogerian argument detta ger var och en av er lite av det ni letar efter i just det ögonblicket. Observera dock att denna stil av argument är avgjort mindre vanlig i akademiska miljöer, där olika empiriska eller teoretiska föreställningar om sanning ofta värderas över de praktiska fördelarna med den Rogerianska metoden. Medan aristoteliska argumentationsstilar ofta ses som eristiska som främst handlar om att vinna Exempel uppsats för rogerian argument argument kan ses som en mer dialektisk konversation mellan två eller flera parter med målet att komma fram till någon ömsesidigt tillfredsställande lösning.


Att praktisera det Rogerianska argumentet kommer alltså att förbättra din förmåga att förstå de komplexa relationerna mellan motsatta åsikter och tillhandahålla verktyg för att ta itu med sådana diskrepanser på ett sympatiskt sätt. Rogerianska argument kommer dock med nackdelar. Till exempel, eftersom Rogerian argument bygger på exempel uppsats för Rogerian argument mellan motparter kanske det inte fungerar bra när dina motståndare är ovilliga eller oförmögna att kompromissa, eller om de argumenterar i ond tro e. Det första målet visar läsaren att du förstår argumentationens komplexitet och att du har lyssnat sympatiskt på vad det är de har att säga. Detta är viktigt, eftersom framgången för de Rogerianska argumenten är beroende av samarbete och samarbete. Det andra målet omsätter denna förståelse i praktiken genom att söka en symbiotisk lösning.


Det tredje syftet bygger etos och rapport mellan parterna. Om publiken tror att de delar ett värdesystem med en talare eller författare, är det mer sannolikt att de accepterar villkoren för vilken lösning som helst som presenteras. Även om vart och ett av dessa mål är viktigt, betonar Young, Becker och Pike att de är just det: mål, inte steg. Du bör inte nödvändigtvis se dessa mål som inträffade i en linjär, steg-för-steg-process. Författarna presenterar en syntetiserad diskussion om vad ett framgångsrikt Rogerianskt argument bör innehålla, men de undviker all formaliserad struktur, exempel uppsats för Rogerian argument.


Argumentationens struktur bör istället bestämmas av talaren, och den bör modifieras och anpassas efter den aktuella retoriska situationen, exempel uppsats för Rogerian argument. Återigen, det finns ingen formaliserad struktur för det Rogerianska argumentet, även om följande exempel ger en grund för att överväga hur du kan strukturera ditt eget argument. I det här exemplet kommer vi att inta ståndpunkten att teknik t.ex. Genom att göra det bör vi kunna komma fram till en lösning som tar hänsyn till båda argumenten och utvecklar en lösning som gynnar båda parter samtidigt som vi uppnår vårt mål att tillåta teknik i klassrummet.


Här skulle vi introducera ämnet och kort diskutera varför det är en stridsfråga. Vi skulle lägga upp de olika perspektiven, kort nämna fördelarna med varje argument, exempel uppsats för Rogerian argument, och diskutera konsekvenserna noggrant med tanke på alla perspektiv för att komma fram till en lösning som fungerar för alla. Här skulle vi införa den motsatta ståndpunkten att digital teknik inte ska tillåtas i skrivarklassrummet, exempel uppsats för Rogerian argument. Vi skulle också lista och diskutera deras invändningar mot förslaget om teknik i klassrummet. Här kan vi ge specifika detaljer som ger merit för deras argument. Vi vill visa att vi fullt ut överväger deras påståenden och inte bara ger läpparnas bekännelse, i hopp om att de kommer att ge liknande värde åt våra åsikter.


Vi kan inkludera statistik, vittnesmål från instruktörer och studenter, eller till och med exempel från media som stödjer deras teori om att digital teknik verkligen kan vara en distraktion under undervisningen. Här skulle vi presentera vårt påstående att digital teknik borde tillåtas i skrivarklassrummet. Vi skulle fortfarande vilja tala så objektivt som möjligt för att etablera vår etik som en berörd men opartisk talare. Vi kan till och med kvalificera vår ståndpunkt genom att erkänna att det naturligtvis finns situationer där tekniken bör läggas undan, men upprepar att, generellt sett, är närvaron av digital teknik en positiv. Till exempel skulle vi kunna samla in vittnesbörd från elever som hävdar att det har varit fördelaktigt att använda dessa tekniker i klassen.


Vi skulle kunna inkludera forskning och stipendier som stöder vår position och till och med citera instruktörer som har utvecklat pedagogik kring dessa teknologier. Vi kan till och med subtilt visa att vår opposition har misslyckats med att redogöra för alla möjligheter genom att välja våra exempel noggrant. Till exempel skulle vi lätt kunna inkludera berättelser om elever med inlärningssvårigheter som annars skulle ha svårt att lyckas i klassen utan hjälp av hjälpmedel. Vi skulle erkänna att vissa exempel uppsats för Rogerian argument vill inte ha digital teknik närvarande i klassrummet, eftersom de tror att de distraherar från att uppmärksamma under föreläsningar. Vi hävdar dock att dessa teknologier verkligen kan vara produktiva verktyg för lärande – i vissa fall kan de till och med vara ett virtuellt krav för lärande.


Vi skulle då kunna erbjuda en lösning: att dessa digitala tekniker ska behållas exempel uppsats för Rogerian argument under föreläsningsdelar av en lektion utom när det gäller studenter med dokumenterade funktionsnedsättningar. På så sätt kommer eleverna sannolikt att vara uppmärksamma och göra anteckningar för hand som de kan transkribera senare om de så önskar. Men när en klass flyttar från föreläsning till aktivitet om grupp- eller individuella studenter ska få tillgång till dessa tekniker för att mer effektivt engagera sig i aktiviteten, organisera sina tankar och få tillgång till information, exempel uppsats för Rogerian argument. Nu när instruktören inte längre föreläser borde det vara lättare att följa elevernas framsteg och engagemang och användningen av teknik för dessa aktiviteter kommer att leda till mer utvecklade och bättre organiserade resultat från eleverna, exempel uppsats för Rogerian argument.


Hitta information För Hitta information För akademiker Antagning Aktuella studenter Friidrott Om Karriärer Blivande studenter Forskning och partnerskap Snabblänkar Ansök Nyheter President Butiksbesök Ge akut. Purdue Online Writing Lab College of Liberal Arts. Writing Lab Purdue OWL Research Kontakt Webbkarta. Allmänt skrivande Akademiskt skrivande Historiska perspektiv på argumentation. Välkommen till Purdue OWL Den här sidan presenteras av OWL vid Purdue University. Rogerianskt argument Det Rogerianska argumentet eller Rogeriansk retorik är en form av argumenterande resonemang som syftar till att etablera en mellanväg mellan parter med motsatta åsikter eller mål, exempel uppsats för Rogerian argument. Innehåll Återigen, det finns ingen formaliserad struktur för Rogerian-argumentet, även om följande exempel ger en grund för att överväga hur du kan strukturera ditt eget argument.


Inledning Här skulle vi introducera ämnet och kort diskutera varför det är en stridsfråga. Motståndsställning Här skulle vi införa den motsatta ståndpunkten att digital teknik inte bör tillåtas i skrivarklassrummet. Kontext för motsatt position Här har vi exempel uppsats för Rogerian argument ge specifika detaljer som ger förtjänst till deras argument. Din ståndpunkt Här vill vi presentera vårt påstående att digital teknik bör tillåtas i skrivarklassrummet.





tkam uppsats



Det Rogerianska argumentet eller den Rogerianska retoriken är en form av argumenterande resonemang som syftar till att etablera en mellanväg mellan parter med motsatta åsikter eller mål. Om du till exempel ville se en komedi och din vän ville se en romans, kan du kompromissa genom att erbjuda dig att titta på en rom-com, eftersom detta ger var och en av er lite av det du letar efter i just det ögonblicket. Observera dock att denna stil av argument är avgjort mindre vanlig i akademiska miljöer, där olika empiriska eller teoretiska föreställningar om sanning ofta värderas över de praktiska fördelarna med den Rogerianska metoden. Medan aristoteliska argumentationsstilar ofta ses som eristiska i första hand med att vinna, kan det Rogerianska argumentet ses som en mer dialektisk karaktär, ett samtal mellan två eller flera parter med målet att komma fram till någon ömsesidigt tillfredsställande lösning.


Att praktisera det Rogerianska argumentet kommer alltså att förbättra din förmåga att förstå de komplexa relationerna mellan motsatta åsikter och tillhandahålla verktyg för att ta itu med sådana diskrepanser på ett sympatiskt sätt. Rogerianska argument kommer dock med nackdelar. Till exempel, eftersom Rogerian-argumentet bygger på kompromiss mellan motsatta parter, kanske det inte fungerar bra när dina motståndare är ovilliga eller oförmögna att kompromissa, eller om de argumenterar i ond tro e. Det första målet visar läsaren att du förstår argumentationens komplexitet och att du har lyssnat sympatiskt på vad det är de har att säga. Detta är viktigt, eftersom framgången för de Rogerianska argumenten är beroende av samarbete och samarbete. Det andra målet omsätter denna förståelse i praktiken genom att söka en symbiotisk lösning.


Det tredje syftet bygger etos och rapport mellan parterna. Om publiken tror att de delar ett värdesystem med en talare eller författare, är det mer sannolikt att de accepterar villkoren för vilken lösning som helst som presenteras. Även om vart och ett av dessa mål är viktigt, betonar Young, Becker och Pike att de är just det: mål, inte steg. Du bör inte nödvändigtvis se dessa mål som inträffade i en linjär, steg-för-steg-process. Författarna presenterar en syntetiserad diskussion om vad ett framgångsrikt Rogerianskt argument bör innehålla, men de undviker all formaliserad struktur. Argumentationens struktur bör istället bestämmas av talaren, och den bör modifieras och anpassas efter den aktuella retoriska situationen.


Återigen, det finns ingen formaliserad struktur för det Rogerianska argumentet, även om följande exempel ger en grund för att överväga hur du kan strukturera ditt eget argument. I det här exemplet kommer vi att inta ståndpunkten att teknik t.ex. Genom att göra det bör vi kunna komma fram till en lösning som tar hänsyn till båda argumenten och utvecklar en lösning som gynnar båda parter samtidigt som vi uppnår vårt mål att tillåta teknik i klassrummet. Här skulle vi introducera ämnet och kort diskutera varför det är en stridsfråga. Vi skulle lägga upp de olika perspektiven, kort nämna fördelarna med varje argument och diskutera konsekvenserna noggrant med tanke på alla perspektiv för att komma fram till en lösning som fungerar för alla.


Här skulle vi införa den motsatta ståndpunkten att digital teknik inte ska tillåtas i skrivarklassrummet. Vi skulle också lista och diskutera deras invändningar mot förslaget om teknik i klassrummet. Här kan vi ge specifika detaljer som ger merit för deras argument. Vi vill visa att vi fullt ut överväger deras påståenden och inte bara ger läpparnas bekännelse, i hopp om att de kommer att ge liknande värde åt våra åsikter. Vi kan inkludera statistik, vittnesmål från instruktörer och studenter, eller till och med exempel från media som stödjer deras teori om att digital teknik verkligen kan vara en distraktion under undervisningen.


Här skulle vi presentera vårt påstående att digital teknik borde tillåtas i skrivarklassrummet. Detta certifikat har flera fördelar, och bland dem finns det bevis för andra människor att denna hund inte är aggressiv och ändrar deras attityd till denna ras. Den sista aspekten som diskuteras handlar om hundsporter. Pitbullar kan agera aggressivt, och det finns några orsaker till det som gener och dålig miljö där de växte upp Janies, Voronkin, Das, Hardman, Trseder och Studer 7.


Det är därför som vissa pitbullar anses vara arga. Det verkar motiverat att anta att problemet existerar eftersom det är omöjligt att från första anblicken på hunden säga om dess beteende är aggressivt eller inte. Dessutom kan konsekvenserna av sådana gissningar vara avgörande. Pitbullarnas förfäder var kamphundar. Pitbullar börjar dock inte ofta slagsmål men de kan engagera sig i dem när de ser andra hundar slåss. Utöver detta kan en ägare som inte är självsäker och inte vet hur man beter sig i kritiska situationer inte förhindra negativa resultat när en hund uttrycker aggression.


Det finns också det faktum att pitbullar inte gillar katter och andra flyende varelser. I det här fallet kommer de sannolikt att visa sin jakt och gripa grundläggande instinkter. Jag är övertygad om att trots rasen är vilken hund som helst mottaglig för den miljö den lever i. Det finns ett stort antal fall när pitbullar har visat sin hängivenhet och räddat människor i komplicerade situationer Welton. Dessa situationer inträffade när pitbullar hindrade barn från aggression av andra hundar. I de fallen riskerade pitbullar sina liv. Det verkar motiverat att anta att ett sådant fenomen som genetik är av största vikt; det är därför det inte kan finnas ett fullständigt förtroende för pitbullarna Terry och Withler Men beteendet hos alla raser beror på en ägare.


Dessutom kan allmänhetens uppfattning om dessa hundar inte accepteras fullt ut eftersom varje hund är unik. Sådana fall när pi tbulls hjälpte människor kan bli en grund för att tro att rätt träning och kärlek till hunden kan vara till nytta i framtiden. Slutsats Sammanfattningsvis kan pitbullars rykte inte anses vara det bästa i samhället. Det bör understrykas att sådana synpunkter som pitbullar är alla aggressiva på grund av sina gener och pitbullar kan vara icke-aggressiva om de är ordentligt tränade undersöktes i tidningen.


I de flesta stater kan brottslingar som har avtjänat sin tid och har släppts inte rösta. Det är en orättvisa som hånar den demokratiska processen. Nästan sex miljoner U. medborgare; mer än…. Kära rumskamrat, jag skriver till dig på grund av den senaste tidens oro för att hålla huset rent. Jag tror att vi delar samma mål att se till att huset är... Mellan och , fanns det en oacceptabel tillströmning av papperslösa migranter som ökade från 3. Ämne: Studenter som arbetar medan de studerar Allmänt syfte: Att argumentera Specifikt syfte: Att argumentera för att studenter inte ska studera medan de arbetar Examensuttalande: Studenter bör inte studera medan de arbetar eftersom 1 de... Kommentera denna situation i termer av tillverkarens och återförsäljarnas olika perspektiv på denna miljöutveckling.


Det finns två olika perspektiv i det givna... Kreditkort har hjälpt och hindrat vårt land i flera år nu. Till en början användes kreditkort som ett sätt att konsumenter kunde köpa eller betala för något med... Har du någonsin hört legenden om Bigfoot? Den här håriga jätteman som vandrar i skogen och fört bort vårdslösa turister har bekymrat sinnen... Tortyr förstör inte bara bilden av USA som... Konsumism är ett modernt socioekonomiskt fenomen som ligger i tendensen att producera och köpa allt större mängder olika varor och tjänster. Dess positiva och negativa inverkan på samhället är... Din professor kan flagga dig för plagiat om du lämnar in detta prov som ditt eget. Ska vi skriva ett helt nytt papper åt dig istället?


Använd kod: SAMPLES Generiska väljare.

No comments:

Post a Comment